AKCU: Kijkend denken en voelend kijken – Rob Sweere | 27 juni

Kijkend denken en voelend kijken
Rob Sweere
AKCU – 27 juni 2024

Rob Sweere (Arnhem, 1963) ziet kunst als uiting van het ongrijpbare. Hij bouwde ruim dertig jaar aan grote veelal interactieve installaties in de openbare ruimte en werkte regelmatig samen met zijn publiek op openluchttentoonstellingen en festivals.

Sweere reageert in zijn werk op verlangens van mensen die niet aan de oppervlakte liggen. Wil reageren op de langere lijnen die tussen mensen leven en de  onderbuikgevoelens die zij hebben. Waar hebben mensen behoefte aan? Wat is datgene waar ze misschien wel niet aan toekomen?

Recente werken 2022-2024 voeren de boventoon op deze AKCU avond waaronder NOTES FROM THIS REALITY series van korte video’s en zijn verstilde fotografie van het landschap DREAMSCAPES. Bij SOUNDSOURCING beleef je een door Sweere gecomponeerde kosmische klankreis.

In zijn DREAMSCAPES foto’s creëert Rob Sweere weidse landschappen. Niet door de wereld rond te reizen op zoek naar een andere omgeving, maar door in zijn studio te blijven. Hij creëert zijn landschappen op een grote tafel en gebruikt zijn fotografische vaardigheden en speelse energie om de illusie van grote ruimte te creëren.

NOTES FROM THE REALITY – a serie of short videos bestaat tot nu toe uit 89 video’s. Daaronder is ook de video NOTES 27 MARIA.

Gerda Brethouwer gaat deze AKCU avond in gesprek met Rob Sweere

Programma 27 juni:
19.00 uur: Inloop
19.30 uur: Begin van gesprek en presentatie ‘Kijkend denken en voelend kijken’ door Rob Sweere
20.30 uur: Pauze
20.45 uur: Vervolg met vragen en gesprek met gasten
21.30 uur: Sluiting

Locatie: Nationaal Onderduikmuseum, Markt 14, Aalten
Entree:  € 7,50 incl. consumpties / museumjaarkaart gratis.
Om organisatieredenen zou vooraf aanmelden prettig zijn via: info@onderduikmuseum.nl onder vermelding van: aanmelding 27 juni AKCU

Notes from this Reality | Rob Sweere