Speuren in het Kidsproof Nationaal Onderduikmuseum

Het Nationaal Onderduikmuseum is het hoogst gewaardeerde Kidsproofmuseum van Gelderland 2023! En dat vieren we. Er valt voor groot en klein weer veel te ontdekken!

Kidsproof

Voor het tweede jaar op een rij is het Nationaal Onderduikmuseum door de kinderinspecteurs Kidsproof bevonden. Met een prachtig rapportcijfer van 9,47 werd het museum zelfs eerste van Gelderland!

Speurtocht

Ontdek met de familie Kidsproofspeurtocht de verhalen van de bewoners van Markt 12, beleef de vorige eeuw in het oude schoolklasje en ga op zoek naar de beste onderduikplekken. Kinderen kunnen een beloning ophalen bij de balie.

Geef de namen een gezicht | Rademakersbroek

Naast de vaste presentaties zijn in het museum twee bijzondere wisseltentoonstellingen te zien. Het verhaal van de 46 van het Rademakersbroek wordt in deze tentoonstelling op indrukwekkende wijze verteld.

Wegens grote belangstelling is de tentoonstelling Geef de namen een gezicht | Rademakerbroek verlengd t/m 25 juni 2023. Voor kinderen is er een Juniorroute beschikbaar.

Tentoonstelling 1572 en de kracht van Gertrud

Vrijheid, verdraagzaamheid, verscheidenheid en verbondenheid zijn de thema’s die nog steeds actueel blijken. Gertrud von Millendonk leidt in 1572 de Heerlijkheid Bredevoort en vindt als poldervrouw avant la lettre de balans in de strijd tegen de Geuzen.

• Gehele meivakantie Kidsproof Speurtocht
  • Expositie: 1572 en de kracht van Gertrud
  • Expositie: Geef de namen een gezicht | Rademakersbroek, nog te zien t/m 25 juni

Zelf een inspectie inleveren? Ga naar museumkids.nl/inspecteur